Gelaatscorrecties

Facial Peeling

Wanneer de huid een onregelmatige structuur of oneffenheden vertoont, kan een facial peeling worden toegepast. Het werkzame bestanddeel van deze peeling is trichloorazijnzuur (TCA) en ontdoet de natuurlijke celeiwitten van hun wateromhulsel waardoor de bovenste huidlaag opdroogt en afgestoten wordt. Aan deze peeling is een kleine hoeveelheid fenol toegevoegd wat een pijnstillende werking geeft tijdens de behandeling.

De peeling wordt in meerdere lagen aangebracht en nadien wordt de huid behandeld met een post-peel masker. Dit masker heeft een pijnstillende werking, draagt bij aan een sneller en beter herstel van de huid en vermindert het risico op complicaties. De huid vertoont tot 5 dagen na de behandeling een rode verkleuring, dit is een tijdelijk effect. Na 6 dagen zal de oude huidlaag geleidelijk afschilferen en komt de nieuwe huidlaag tevoorschijn.

U dient er rekening mee te houden dat u een week niet toonbaar bent voor de buitenwereld. Nadat de huid volledig is hersteld is de beloning dat deze er gladder, zachter en frisser uitziet. Voor een optimaal resultaat worden 2-4 behandelsessies geadviseerd.

De facial peeling is effectief voor de behandeling van:

• Pigmentvlekken
  • Oppervlakkige rimpels